ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 27-28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009

ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

27-28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009

Κύριε Πρωθυπουργέ

Γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές.

Γνωρίζουμε ότι είμαστε στο μέσον μιας βαθειάς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ήδη έχει επηρεάσει και την Ελληνική οικονομία.

Παρ’ όλα αυτά η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει.

Έχουμε μπροστά μας τον στόχο του 2012, της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και η Κυβέρνηση θα πρέπει να στηρίξει την επίτευξη του στόχου αυτού, που έχει κυριολεκτικά εθνική διάσταση.

Θα πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να αποτραβήξει η Πολιτεία την προσοχή της από το Λεκανοπέδιο της Αττικής – που έχει μεταβληθεί σε σύγχρονο πίθο των Δαναΐδων – και να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, η οποία όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο θα αποτελέσει ως σύγχρονο αστικό κέντρο την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Η Θεσσαλονίκη αναπτυσσόμενη θα συμπαρασύρει σε ανάπτυξη όλη την Βόρειο Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι ·την Αλεξανδρούπολη τώρα μάλιστα που έχουμε ολοκληρωμένη την Εγνατία Οδό, ένα έργο που όλους τους βορειοελλαδίτες μας έχει φέρει πολύ κοντά.

Φέτος λοιπόν στις θέσεις μας, υπάρχει επικεφαλίδα, υπάρχει χρονικό ορόσημο, υπάρχει στρατηγικός στόχος, υπάρχει ένα όραμα που λέγεται: Θεσσαλονίκη 2012!

Μια επέτειος που μπορεί και θέλουμε, πέρα από τον εορτασμό, πέρα από τις μεγάλες και διεθνούς εμβέλειας εκδηλώσεις, να αποτελέσει την αφορμή για να φτιάξουμε μια άλλη πόλη.

Ο στόχος αυτός είναι απολύτως εφικτός καθώς έχουνε ήδη δρομολογηθεί στην Θεσσαλονίκη μεγάλα έργα που αλλάζουν την εικόνα και την ίδια την φυσιογνωμία της πόλης , τόσο από την πλευρά της κεντρικής εξουσίας, όσο και από τον Δ.Θ. , αλλά το κυριότερο γιατί ως πόλη και ως Φορείς έχουμε ολοκληρωμένο ΣΧΕΔΙΟ, έχουμε ολοκληρωμένη ΠΡΟΤΑΣΗ.

Ποια λοιπόν πρέπει να είναι η Θεσσαλονίκη του 2012;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός μας;

Ποια είναι τα αιτήματα μας προς την κεντρική εξουσία, όσον αφορά βασικές υποδομές της πόλης μας, υποδομές απαραίτητες για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας;

Ποια έργα υποδομής θα πρέπει να έχουν τελειώσει το 2012, ή να βρίσκονται στην τελική φάση ολοκλήρωσης τους; Τα έργα αυτά θα πρέπει να είναι: ΜΕΤΡΟ: Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και   μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την
Τούμπα.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ: Ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του αεροδιαδρόμου,  και ολοκλήρωση της μελέτης για νέο Επιβατικό σταθμό!

ΛΙΜΑΝΙ:   Ολοκλήρωση   των   έργων   κατασκευής   του   6ου  
προβλήτα,   νέες εγκαταστάσεις για την μεταφορά των εμπορευμάτων, ολοκλήρωση της σύνδεσης με το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και δημιουργία σύγχρονου επιβατικού σταθμού.

ΕΓΝΑΤΙΑ: Ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων έτσι ώστε μέσα σε ελάχιστες ώρες οι βόρειοι γείτονες μας να βρίσκονται στην πόλη μας.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΥΡΩΠΗ: Ολοκλήρωση των αξόνων 4 και 10 για την επίτευξη του ιδίου στόχου, με στόχο τις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ: Προώθηση των έργων και μελέτη και προγραμματισμός επέκτασης της προς Αγγελοχώρι για υλοποίηση την επόμενη δεκαετία του φιλόδοξου σχεδίου της ζεύξης του Θερμαϊκού κόλπου (Αγγελοχώρι-Καλοχώρι).

ΜΑΡΙΝΕΣ   ΣΤΟ   ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ   ΜΕΤΩΠΟ:   Σε  πρώτη   φάση   μία   στον  πρώτο προβλήτα του ΟΛΘ και μία παραπλεύρως του Μεγάρου Μουσικής.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ: Το έργο ήδη το προωθεί ο Δ.Ο. και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια από σήμερα.

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ: Άμεση έναρξη με νέο σχεδιασμό όσον αφορά την Ανατολική έξοδο και την σύνδεση της με την οδό Πόντου της Καλαμαριάς. Το έργο πρέπει να γίνει διότι είναι έντονα περιβαλλοντικό (θα μειωθούν κατά 40% τα μικροσωματίδια ) και θα λύσει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα (αύξηση κατά 40%   της   ταχύτητας   κίνησης   των   αυτοκινήτων   στο   ιστορικό   κέντρο   της θεσσαλονίκης, σύμφωνα με δημοσιευμένες επιστημονικές μελέτες).

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ   ΛΕΩΦ.   ΝΙΚΗΣ   ΚΑΙ   ΚΑΘΕΤΩΝ   ΠΡΟΣ  ΑΥΤΗΝ   ΑΞΟΝΩΝ, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

ΥΠΟΓΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, κατά τα πρότυπα του προγράμματος που εξαγγέλθηκε για το δίκτυο του  ΟΣΕ στην Αθήνα, ώστε να σταματήσει να διχοτομεί τη δυτική θεσσαλονίκη. ΔΕΘ:   Άμεση μεταφορά   της,   κατασκευή   και   έναρξη   λειτουργίας   της   νέας αναβαθμισμένης   ΔΕΘ   το   2012,   στην   Δυτική   ή   Βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ: Άμεση προώθηση διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το μέγα αυτό έργο που θα αλλάξει την μορφή της πόλης μας και την ποιότητα της ζωής των θεσσαλονικέων.
Ο  Δ.θ.   είναι   πανέτοιμος   για   οποιαδήποτε   πρωτοβουλία   προς  την συγκεκριμένη αυτή κατεύθυνση.

ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Άμεση χωροθέτηση και έναρξη εγκατάστασης με ειδικό ευνοϊκό καθεστώς κινήτρων για επιχειρήσεις που παράγουν καινοτόμα προϊόντα για εξαγωγές.

ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΩΝ-ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ:
Χαρακτηρισμός της περιοχής ως «επιχειρηματικό πάρκο» (βυρσοδεψεία – άνω του λιμένος ζώνη) και ως χώρου κατοικίας, αθλητικού κέντρου και κατασκευής ενυδρείου στο παραλιακό μέτωπο σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.θ.

ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΗΣ, με δημιουργία 200-300 στρεμμάτων δημόσιας γης για την υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού.

ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ-ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ ΑΛΛΑΤΙΝΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ, με δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, αθλητικού κέντρου, χώρου κατοικίας και εμπορικού κέντρου, σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί από τον Δ.θ.

ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΕΔΡΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ (κάτω από τον περιφερειακό) ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ:      Προβλέπεται      κατασκευή διαδρομών  περιπάτου,  αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών και επέκταση του ζωολογικού κήπου του Δ.Ο.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ: Έμφαση   στην   κατασκευή   πλέγματος  
πάρκινγκ   σε   όλο   το   πολεοδομικό συγκρότημα. Διανοίξεις οδών-πλατειών – απαλλοτριώσεις. Ανισόπεδοι κόμβοι – βυθίσεις οδών. Λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες Αναβάθμιση αστικής συγκοινωνίας-αύξηση      στόλου με  λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (αεριοκίνηση). Προαστιακός σιδηρόδρομος και δυτικά και
ανατολικά της πόλης μας. Μελέτη για σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Χαλκιδική.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ:  Αναπλάσεις οδών,  πλατειών,   και   ιστορικών αγορών, πεζοδρομήσεις κ.λ.π. μέσω των «Καινοτόμων Αναπτυξιακών Προγραμμάτων» του ΕΣΠΑ – Νέο Δημαρχείο

ΑΝΩ ΠΟΛΗ: Αναπλάσεις οδών, πλατειών – απομάκρυνση των παραπηγμάτων που έρχονται σε επαφή με τα τείχη.

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ:  Ανάδειξη   των   τειχών   ,   αρχαιολογικών  χώρων,   εκκλησιών κ.λ.π., κατασκευή αρχαιολογικών περιπάτων και ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων κατά το πρότυπο των Αθηνών

ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ: Ολοκλήρωση των μέτρων προστασίας και καθαρισμού του κόλπου. Ενίσχυση των μέσων και των πόρων που διαθέτει το ΥΜΑΟ προς αυτήν την κατεύθυνση.

ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ στην ανατολική θεσσαλονίκη όπως ήδη από ετών έχει εξαγγελθεί.

ΑΝΕΓΕΡΣΗ    ΝΕΟΥ   ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ   ΜΕΓΑΡΟΥ   όπως   ήδη    από   ετών έχει εξαγγελθεί. …που τόσο ανάγκη έχει η πόλη.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ: Ολοκλήρωση του προγράμματος ανέγερσης νέων σχολικών συγκροτημάτων σε όλο το Π.Σ.Ο. με στόχο την εξάλειψη της διπλοβάρδιας το 2012.

ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΟΥ Π.Σ.Ο. :Μετατροπή τους σε χώρους πρασίνου, αναψυχής και αθλητικών εγκαταστάσεων.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ  ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ: Ολοκλήρωση   του   μέχρι   το   2012,    με   την   κατασκευή   δύο εργοστασίων (βορειοανατολικά-νοτιοδυτικά),    ΧΥΤΥ Ν.Α., σταθμούς μεταφόρτωσης, κέντρα διαλογής και ΧΥΤΑ βιομηχανικών αποβλήτων.

Και πλέον αυτών των τελείως απαραιτήτων έργων υποδομής απαιτούμε από την Κυβέρνηση επίσης την :

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (ΔΗΜΗΤΡΙΑ-ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ κ.λ.π.) της πόλης μας και των ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ ΤΟΥ 2012 σύμφωνα με τις αποφάσεις των Φορέων της πόλης μας.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων της περιοχής μας. θα πρέπει:

Το χρήμα το πιστωτικό σύστημα της χώρας να γίνει   ασπίδα   
θωράκισης    της εθνικής οικονομίας και μοχλός   ανάπτυξης  προς όφελος της  κοινωνίας και των πολιτών.

Οι τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους,

Να αναδιαρθρωθεί ο ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ. Να μειωθούν οι προϋποθέσεις δανειδότησης έως 50.000 ?.

Να παταχθεί άμεσα το παραεμπόριο. Να παταχθεί η φοροδιαφυγή. 31.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, αφού η πόλη μας πέρα από τα μνημεία, τα μουσεία, τις ομορφιές και τις υπηρεσίες που προσφέρει στους επισκέπτες
της θα πρέπει σε όλο τον κόσμο να γίνει γνωστό ότι απέχει λιγότερο από μία ώρα από τον Όλυμπο, το Δίον , τις Αιγές, τα Στάγειρα, το Άγιο Όρος και τις θάλασσες της Χαλκιδικής.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Το όραμα για το 2012 υπαγορεύει όχι μόνο πολιτική βούληση αλλά και άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις, ανάλογες με αυτές που ψηφίστηκαν με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 για τα έργα της Αττικής, έτσι ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε έγκαιρα και δεσμευτικά τον παραπάνω σχεδιασμό μας.

Και βεβαίως θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αν δεν δημιουργηθεί σε όλο το Π.Σ.Θ. ένα συντονιστικό όργανο με πόρους και εκτελεστικές αρμοδιότητες, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να κινηθούμε με τους ρυθμούς που απαιτεί η σύγχρονη εποχή μας, με τους ρυθμούς που απαιτεί η πόλη της Θεσσαλονίκης.

Έχουμε λοιπόν όπως έχετε αντιληφθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την γρήγορη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, αλλά ποτέ δεν θα υλοποιηθεί μέσα στα χρονικά πλαίσια που επιθυμούμε και θέτουμε αν δεν υπάρχει τοπικά ο Φορέας που θα σχεδιάζει, που θα προωθεί, που θα επιβλέπει την άμεση υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, που θα ελέγχεται καθημερινά από τους φορείς της πόλης αλλά και από κάθε πολίτη, κάτοικο της Θεσσαλονίκης, ξεχωριστά.
Πέρα δηλ. από όλα τα άλλα, επιβάλλεται – έστω και αν χάσαμε την ευκαιρία της 1πς Ιανουαρίου του 2011- η άμεση θεσμοθέτηση Μητροπολιτικής Διοίκησης στην ευρύτερη περιοχή του Π.Σ.Θ. και η δρομολόγηση όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την προετοιμασία και άμεση εφαρμογή του θεσμού αυτού, που λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες τώρα σε όλο τον δυτικό και ανατολικό κόσμο.

Κύριε Πρωθυπουργέ

Γνωρίζοντας το ενδιαφέρον σας για την Θεσσαλονίκη, της οποίας μάλιστα εκλέγεσθε ως εκπρόσωπος της στην Βουλή των Ελλήνων, περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις σας, τις άμεσες πρωτοβουλίες σας και τις άμεσες εντολές σας έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη μέσα από τον νέο αναπτυξιακό σχεδιασμό που σας προτείνουμε, να μετασχηματισθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Μεγαλούπολη.